+ 48 71 889 80 00

Wrocław -->> ul. Ołtaszyńska 71a |||| Warszawa -->> ul, Marconich 3

Pozycjonowanie stron internetowych poprzez marketing treści

Strony internetowe w dzisiejszych czasach stanowią ogromną szansę dla przedsiębiorców. Dzięki dobrze skonstruowanej stronie www można dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i zyskać rozpoznawalność. Warto wiedzieć, że samo stworzenie strony internetowej to nie wszystko. Aby stronę internetową odwiedzali użytkownicy sieci musi być ona odpowiedniej jakości i prezentować atrakcyjne treści.

Pozycjonowanie stron, a miejsce w wynikach wyszukiwania

Większość użytkowników sieci do wyszukiwania stron www wykorzystuje wyszukiwarkę stron internetowych. Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie jest obecnie wyszukiwarka Google. Zasada działania w wyszukiwarkach internetowych jest stosunkowo prosta wystarczy, że internauta w okno wyszukiwarki wpisze poszukiwane słowo kluczowe lub frazę kluczową, a w mgnieniu oka wyszukiwarka przygotuje dla użytkownika listę stron, które najlepiej pasują do jego wyszukiwania/zapytania.

Im wyższa pozycja na liście w wynikach wyszukiwarki Google, tym lepiej dla danej strony internetowej, a co za tym idzie dla danej firm. Dzieje się tak, ponieważ zdecydowana większość użytkowników wyszukiwarek wybiera strony www umiejscowione na szczycie listy proponowanej przez wyszukiwarkę. Wejścia na stronę generują ruch, a ruch na stronie pozytywnie wpływa na ocenę danej strony w wynikach wyszukiwania.

Algorytmy oceniające witryny www

Niestety ogromna ilość konkurujących stron internetowych wpłynęła na powstanie pewnych kryteriów, na których podstawie strony są oceniane przez algorytmy wyszukiwarki. Ocena ma kluczowy wpływ na miejsce danej strony na liście w wynikach wyszukiwania.

Strona www powinna zatem spełniać szereg wymogów i kryteriów, które wpływają na ocenę strony. Nie jest to proste gdyż algorytmy oceniają bardzo dużą ilość elementów strony. jeśli strona www twojej firmy pomimo starań nie zdobywa oczekiwanej pozycji na liście wyników wyszukiwarki Google konieczne jest podjęcie odpowiednich działań z zakresu pozycjonowania stron internetowych np. optymalizacja witryny.

Proces pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie stron to odpowiednie działania prowadzone w celu zwiększenia widoczności danej domeny w wynikach oferowanych użytkownikowi w wyszukiwarce Google. Proces pozycjonowania odbywa się pod kątem m. in. słów kluczowych. Tego typu działania opierają się na pełnej optymalizacji witryny, a także na zbudowaniu zaplecza, czyli link building. Należy wiedzieć, że pozycjonowanie stron to liczne działania dotyczące SEO (Search Engine Optimization), które można podzielić na działania on-site, czyli te odbywające się na danej stronie oraz na działania off-site, czyli te odbywające się poza daną stroną internetową.

Dziś tylko dobrze skonstruowane strony, które prezentują atrakcyjną i przydatną dla użytkownika treść są w stanie zaistnieć w wynikach wyszukiwarek stron www. Jeśli chcesz zapewnić Twojej stronie wyświetlenia dostosuj ją pod wyszukiwarkę Google. Google to światowy gigant, który dba przede wszystkim o to, aby polecić internautom strony lub sklepy internetowe zawierającej odpowiednie informacje. Na szczycie list wyszukiwań znajdują się zatem strony odpowiednio zoptymalizowane. Profesjonalnie pozycjonowana strona będzie usytuowana na wysokich miejscach Google, a to generuje wiele korzyści dla właściciela danej witryny.

Co więcej strona, aby być dobrze oceniana musi być praktycznie nieustannie aktualizowana. Jeśli na stronie internetowej będą prezentowane cały czas te same, czyli nieaktualne treści straci ona zainteresowanie i atrakcyjność dla internautów, którzy mogli być potencjalnymi klientami. Bez dbania o aktualne i wartościowe treści na stronie bez wątpienia stracimy potencjalnego klienta. Jeśli samodzielnie nie jesteśmy w stanie zapewnić swojej witrynie odpowiedniej optymalizacji to najlepiej od razu oddać to zadanie w ręce profesjonalistów, którzy na co dzień zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych i optymalizacją ich zawartości.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google jest procesem opartym na podejmowaniu odpowiednich i przede wszystkim przemyślanych działań. Jak wcześniej wspomniano pozycjonowanie stron internetowych można podzielić na działania dokonywane na danej stronie oraz poza nią.

Działania poza stroną (off-site) mają za zadanie pozyskiwanie wartościowych linków, które będą przekierowywać użytkowników na naszą stronę www. Natomiast działania wewnątrz strony (on-site) to tak naprawdę optymalizacja treści na stronie, wprowadzanie działań UX, kodu danej strony internetowej, a także prawidłowe linkowanie wewnętrzne.

Efektywność działań pozycjonujących jest ściśle związana i zależna od wiedzy na temat mechanizmów działających na widoczność witryny. Wszystkie działania dotyczące SEO mają służyć temu, a by strona zyskała jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Odpowiednia wiedza i znajomość mechanizmów ocenianych przez algorytmy wyszukiwarek zwiększa szansę na osiągnięcie zamierzonego celu.

Potencjalny klient korzystający z wyszukiwarki zawsze docenia stronę internetową, która prezentuje ciekawe dla niego treści. Ponadto odpowiednio przeprowadzony marketing sprawi, że klient ten pozostanie na danej stronie i podejmie dalsze działania np. dokona zakupu, przeczyta opis danej usługi, przeczyta artykuł lub zapozna się z ofertą.

Czynniki wpływające na widoczność witryny w sieci

Czynników wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwań jest bardzo dużo, a algorytmy oceniają coraz większą ilość elementów strony. Profesjonalna agencja SEO jest w stanie wyróżnić główne czynniki wpływające na widoczność strony w sicie. Są to między innymi:

  • struktura strony internetowej,
  • content, czyli atrakcyjność i przydatność prezentowanych na stronie treści,
  • poprawność kodu strony internetowej,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • intuicyjność strony,
  • optymalizacja SEO,
  • prędkość ładowania i działania strony internetowej,
  • poprawności działania poszczególnych elementów na stronie,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • dopasowanie słów kluczowych,
  • ruch na stronie.

Oczywiście czynników wpływających na pozycję strony internetowej jest znacznie więcej, a optymalizacja strony (optymalizacja SEO) to szereg działań i zabiegów, których celem jest spełnienie kryteriów Google. Niestety nikt nie zna wszystkich czynników ocenianych przez algorytmy. Warto też wiedzieć, że prowadzone działania muszą być zgodne z zasadami danej wyszukiwarki.

Jeśli podejmiemy się samodzielnego prowadzenia strategii SEO, ale nasza wiedza jest zbyt mała to działania mogą być odwrotne w skutkach. Wówczas nasza strona zamiast zyskać lepszą pozycję, straci obecną bądź co gorsza zostanie źle odebrana przez algorytmy, a to może wiązać się z karą od Google np. zablokowaniem strony internetowej. Zatem warto przed podjęciem działań wzmocnić proces pozycjonowania o wiedzę i poprzez korzystanie z takich narzędzi, jak np. Google Search Console.

Google Search Console

Google Search Console to jedno z darmowych narzędzi, służących do sprawdzania widoczności danej strony. Jest to bardzo istotne narzędzie dla właścicieli stron www. Narzędzie to daje możliwość na sprawdzenie:

  • ruchu panującego na stronie, w tym kliknięcia i wyświetlenia,
  • wgląd do statystyk indeksowania strony przez roboty Google,
  • analizę wewnętrznych oraz zewnętrznych linków do witryny,
  • wgląd do wadliwych linków występujących na stronie,
  • sprawdzenie statusu mapy strony.

Pozycjonowanie lokalne

Jedną z gałęzi pozycjonowania stron internetowych jest pozycjonowanie lokalne. W Internecie pozycjonowanie lokalne to wszystkie działania podejmowane na stronie mające za zadanie osiągnięcie wysokiej pozycji zajmowanej przez daną witrynę w lokalnych wynikach wyszukiwania. Lokalne pozycjonowanie strony internetowej jest więc bezpośrednio związane z frazami kluczowymi ściśle powiązanych z określoną lokalizacją.

Dostosowanie strony pod kątem pozycjonowania lokalnego jest bardzo ważne dla stron promujących biznes prosperujący np. na terenie danego miasta lub konkretnego regionu. Wówczas istotne jest dobranie fraz ściśle związanych z danym miastem. Co więcej pozycjonowanie lokalne jest także istotne podczas promowania firmy o zasięgu ogólnopolskim. Pozycjonowanie lokalne dociera do osób, czyli potencjalnych klientów, które poszukują produktów bądź usług w danej lokalizacji.

Pozycjonowanie lokalne: wizytówka Google

Wizytówka pozwala na wyróżnienie Twojej firmy w wyszukiwarce google. Dzięki temu firma jest oznaczona np. na Mapach Google, a to umożliwia odbiorcą łatwe odnalezienie konkretnej lokalizacji. Warto wiedzieć, że jest to znaczący element w pozycjonowaniu stron lokalnych. Potencjalny klient dzięki wizytówce może bez wychodzenia z domu sprawdzić m. in.: godziny otwarcia danego sklepu bądź odwiedzić stronę firmową.

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo ważne nie tylko dla miejscowych odbiorców ale i dla przyjezdnych, którzy nie znają dobrze np. danego miasta, a potrzebują np. skorzystać z usług fryzjera. Wówczas wystarczy wpisać w wyszukiwarce frazę: fryzjer + nazwa miasta, w którym poszukiwana jest dana usługa lub sklep.

Pozycjonowanie stron: Poznań

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność na danym obszarze geograficznym powinni rozważyć lokalne pozycjonowanie strony. Pozycjonowanie lokalne będzie wówczas miało za zadanie dotarcie do klientów z najbliższego otoczenia. Zdobycie klientów lokalnych bez wątpienia wpłynie pozytywnie na rozpoznawalność przedsiębiorstwa oraz na powiązanie go z konkretną lokalizacją.

Poznań to piąte pod względem liczby ludności miasto położone w Wielkopolsce. Jest to miasto cieszące się sympatią turystów oraz studentów. W związku, z tym Poznań jest jednym z najchętniej odwiedzanych miast w Polsce. Konkurencja na tego typu rynku jest zatem bardzo duża, a wyróżnienie danej firmy na tle konkurencji jest kluczem do sukcesu. Zatem pozycjonowanie stron internetowych powinno być ukierunkowane lokalnie.

Jak wcześniej wspomniano warto zadbać o internetową wizytówkę przedsiębiorstwa. Dobrze dopracowana strona, pinezka na google maps, stworzenie zaufanego profilu linkowego poprzez skorzystanie z lokalnych serwisów, budowanie znajomości i rozpoznawalności marki, optymalizacja treści na stronie, wszystko to składa się działania marketingowe wykonywanie w celu dotarcia do klientów poprzez pozycjonowanie strony internetowej.

Czym jest Content marketing?

W pozycjonowaniu stron internetowych w Poznaniu i nie tylko często stosowany jest content marketing. Warto wiedzieć, że jest to strategia marketingowa oparta na systematycznym tworzeniu oraz publikowaniu atrakcyjnych, a co najważniejsze przydatnych dla internautów treści na stronie. Zatem content marketing to marketing treści mający za zadanie zainteresowanie oraz zatrzymanie określonej grupy odbiorców. Tego typu strategia bazuje na budowaniu trwałych relacji z odbiorcą. Strony pozycjonowane wedle content marketingu są dobrze odbierane, a co za tym idzie oceniane przez algorytmy google.

Pozycjonowanie stron internetowych: Poznań

Odpowiednia strategia marketingu internetowego w mieście takim, jak Poznań jest bardzo ważna. Zaistnienie na rynku lokalnym to nie lada wyzwanie. Dlatego wiele przedsiębiorców, właścicieli stron www, właścicieli sklepów Internetowych decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalnej agencji reklamowej, która przeprowadzi kampanie od a do z. Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla wyników Twojej strony. Samodzielne pozycjonowanie jest czasochłonne i wymaga odpowiedniej wiedzy pozycjonerskiej.

Profesjonaliści całą strategię pozycjonowania rozpoczynają od przeprowadzenia audytu SEO, określenia z klientem budżetu kampanii oraz uzgodnieniem celów. Wówczas możliwa jest strategia długofalowa. Ustalane są pełne zakresy prac w danych miesiącach strategii pozycjonowania. Np. w pierwszym miesiącu: usunięcie błędów ze stron internetowych w Poznaniu. Oczywiście wszystkie kroki w strategii pozycjonowania są konsultowane, a także ustalane z klientem czyli właścicielem danej witryny. Właściciel musi wiedzieć, jakie zmiany zachodzą na jego stronie na każdym etapie strategii.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Wielu przedsiębiorców obawia się tego ile kosztuje pozycjonowanie stron www bądź pozycjonowanie sklepu internetowego. Oczywiście każda agencja SEO posiada swój własny cennik pozycjonowania stron. Koszt profesjonalnego pozycjonowania jest zależny tak naprawdę od wielu czynników. Przede wszystkim od tego, czy klient potrzebuje pozycjonowania lokalnego, czy też ogólnopolskiego.

Pozycjonowanie ogólnopolskie będzie droższe, gdyż pozycjonowanie obejmuje większy region. Kolejnym czynnikiem wpływającym na to ile kosztuje pozycjonowanie stron jest zakres prac i oczekiwania klienta dotyczące efektów końcowych przeprowadzonej kampanii.

Cena pozycjonowania to tak naprawdę inwestycją w pozyskiwanie odbiorców, czyli klientów. Wyższa pozycja na liście wyników w wyszukiwarkach to nowi klienci, a nowi klienci to większy zysk. Więc warto zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie SEO, aby zwiększyć obroty firmy i poprawić jej wizerunek w oczach internautów.

Jeśli poszukujesz agencji, która opracuje odpowiednie działania wpływające na pozycjonowanie Poznań nie zwlekaj i zapoznaj się z naszą ofertą. Lokalne pozycjonowanie stron w Poznaniu wymaga dokładnego zrozumienia rynku oraz upodobań lokalnej społeczności. Z chęcią pomożemy Ci w drodze do biznesowego sukcesu poprzez pozycjonowanie Poznań.

Pozycjonowanie Poznań dla Twojej firmy

Jak już wspomniano wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania zwiększają liczbę odwiedzin na Twojej stronie. Im więcej wejść na stronę tym większa jest rozpoznawalności marki. Natomiast rozpoznawalność marki to szansa na zdobycie przewagi nad konkurencją.

Nasza agencja reklamowa doskonale potrafi poprawić jakość Twojej strony i specjalizuje się m. in. w zakresie pozycjonowania lokalnego. Oferujemy: kampanie google ads, pozycjonowanie stron Poznań, współpracę ze specjalistami od tworzenia treści na stronę, promowanie sklepu internetowego. Z chęcią poprawimy wyniki Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Profesjonalna agencja SEO, czyli skuteczne SEO lokalne

Nasza agencja SEO zwiększy widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Profesjonalnie przeprowadzimy audyt SEO i zaproponujemy odpowiednie kroki kompleksowego pozycjonowania zarówno ogólnopolskiego, globalnego, jak i lokalnego. Nie czekaj i poznaj opinie klientów, którzy zdecydowali się współpracować z naszą agencją SEO.

Dzięki współpracy z nami zyskach to, że Twoja witryna stanie się przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Pomożemy Ci stworzyć treści na stronę, tak aby były dopasowane do algorytmów wyszukiwarek oraz skonstruowane tak, aby wszystkie istotne informacje były czytelne dla użytkowników. Nie czekaj i skontaktuj się z naszą agencją SEO.

Optymalizacja treści na stronie

Jednymi z najważniejszych elementów na stronie są zamieszczane na niej treści. To od jakości publikowanych treści zależy w dużej mierze pozycja w Google. Zatem w celu optymalizacji strony należy dokładnie i skrupulatnie ocenić prezentowaną treść. Jeśli treść jest dobrej jakości, ale jest jej zbyt mało konieczne jest uzupełnienie treści tak, aby pozostała atrakcyjna.

Natomiast jeśli treść na stronie jest zbyt długa konieczne będzie jej skrócenie. Dla pozycjonowania bardzo istotna jest także aktualność i przydatność treści. Przestarzałe lub niewyczerpujące tematu treści najlepiej zmienić. Co więcej tworząc treść na stronę należy mieć na uwadze konkretne wytyczne.

Treść powinna zostać podzielana na nagłówki (H1,H2, itd,). Nagłówek zaś powinien jednoznacznie określać co znajduje się w danym akapicie. Brak nagłówków utrudnia orientację w całości treści. Ponadto zarówno w nagłówkach, jak i w treści powinny znaleźć się frazy kluczowe lub/i słowa kluczowe. Słowa kluczowe muszą być dopasowane do treści w sposób, jak najbardziej naturalny. Wbrew pozorom to właśnie treść jest kluczem do ociągnięcia sukcesu pozycjonowania danej strony.

Kolejnym ważnym elementem, o którym warto pamiętać tworząc treść jest estetyka. Tekst podzielony na akapity z nagłówkami, pogrubione lub podkreślone ważne informacje, poprawności językowa, wypunktowania. Wszystko to wpływa na odbiór czytanej treści. Aby Oczywiście aby treść była dobierana pozytywnie przez odbiorcę jej ogólny charakter musi być dopasowana stylistyką do grupy odbiorców. W eksperckich treściach istotne będą dane i bardziej oficjalny język, natomiast w treściach mniej oficjalnych język może być swobodny i lekki w odbiorze.