REGULAMIN
Postanowienia ogólne
1
- Podmiot leczniczy działa pod firmą HairMed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu.
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym pod nazwą HairMed.
- Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o HairMed należy przez to rozumieć zakład leczniczy podmiotu leczniczego HairMed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu.
2
Podmiot leczniczy działa na podstawie:
- ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty,
- ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej,
- ustawy z dnia 15 września 2000 roku Kodeks spółek handlowych,
- przepisów wykonawczych wydanych na podstawie wskazanych wyżej ustaw,
- wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą,
- niniejszego Regulaminu organizacyjnego.
3
Regulamin organizacyjny określa w szczególności:
- firmę podmiotu,
- cele i zadania podmiotu,
- miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
- sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu.
- strukturę organizacyjną zakładu leczniczego podmiotu,
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego podmiotu,
- organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego podmiotu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym i administracyjno-gospodarczym,
- warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
- wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust.4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne.
Cele i zadania podmiotu
4
- Celem głównym Podmiotu leczniczego jest podejmowanie działań na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia ludności poprzez organizowanie i prowadzenie działalności leczniczej, profilaktycznej, stałe podnoszenie poziomu świadczonych usług oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
- Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego.
Miejsce udzielania świadczeń
5
Świadczenia zdrowotne udzielane są pod adresem: ul. ul. Ołtaszyńska 71A, 53-034 Wrocław
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
6
- Podmiot leczniczy prowadzi działalność leczniczą w zakładzie leczniczym w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Zakres świadczeń udzielanych przez HairMed obejmuje następujące dziedziny medycyny:
1. Chirurgia plastyczna
Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego podmiotu
7
- Kierownikiem podmiotu leczniczego jest Zarząd HairMed Sp. z o.o. Kierownik wykonuje wszystkie obowiązki i prawa, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prowadzi sprawy oraz reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz.
- Kierownik kieruje podmiotem leczniczym, zakładem leczniczym oraz jednostkami i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego podmiotu.
- Podczas nieobecności Kierownika zastępuje go upoważniony przez niego pracownik bądź inna wskazana osoba.
Struktura organizacyjna
8
Strukturę organizacyjną zakładu leczniczego podmiotu leczniczego – tworzą następujące jednostki i komórki organizacyjne:
- Poradnia Chirurgii Plastycznej
- Poradnia chirurgii plastycznej
Organizacja i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego podmiotu leczniczego oraz warunki ich współdziałania
9
Do zadań komórek organizacyjnych wymienionych w § 8 należy sprawowanie kompleksowej opieki nad pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie wskazanym w §6 ust. 2 niniejszego regulaminu, a w szczególności:
- badanie i porada lekarska,
- określenie zaawansowania zachorowania pacjenta,
- określenie kierunku leczenia,
- postawienie diagnozy,
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
- opieka profilaktyczna,
- działania diagnostyczne,
- leczenie,
- prowadzenie dokumentacji medycznej.
10
- Poszczególne jednostki i komórki organizacyjne HairMed oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych jednostek i komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania zakładu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym.
- Za prawidłowe współdziałanie odpowiedzialny jest Kierownik bądź inne osoby wyznaczone przez Kierownika.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
11
- Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym regulaminie, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach i komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego podmiotu, w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Rejestracja pacjentów odbywa się telefonicznie, mailowo lub on-line, z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego.
- Świadczenia zdrowotne udzielane będą w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności, w dniach i godzinach ich udzielania.
- Podmiot leczniczy nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia, ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia. W stanach nagłych świadczenia zdrowotne są udzielane niezwłocznie.
- Lekarze podmiotu leczniczego kierują pacjentów na konsultacje specjalistyczne przez wystawienie skierowania zgodnie z warunkami określonymi w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- Lekarze podmiotu leczniczego kierują pacjentów na leczenie szpitalne, jeżeli cel leczenia nie może być osiągnięty ambulatoryjnie.
Warunki współdziałania z innymi podmiotami leczniczymi
12
- Podmiot leczniczy w celu zapewnienia prawidłowości leczenia i pielęgnacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
- Podmiot leczniczy oraz osoby udzielające w jej imieniu świadczeń zdrowotnych, udzielają innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem w przypadku gdy:
- a) pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy;
- b) zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia pacjenta lub innych osób;
- c) zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;
- d) obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
- Podmiot leczniczy udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
Prowadzenie dokumentacji medycznej oraz opłaty za jej udostępnianie
13
- Podmiot leczniczy prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta.
- Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym.
- Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną również:
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
- podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
- 10)osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- 11)wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1, w zakresie prowadzonego postępowania;
- 12)spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1;
- 13)osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- 14)członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1866, 2003 i 2173), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.
- Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych, albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
- przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
- przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na informatycznym nośniku danych.
- Zdjęcia rentgenowskie wykonane na kliszy, przechowywane przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, są udostępniane za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej Podmiot leczniczy pobiera opłaty w kwotach określonych w załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego, przy czym kwoty te nie mogą przekraczać
- za jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002,
- za jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007,
- za udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – nie może przekraczać 0,0004
– przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej “Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 887, z późn. zm.), począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie.
Akcje promocyjne oraz działania marketingowe
Płatność
14
- W HairMed udostępnia się klientom następujące sposoby zapłaty za usługi: płatność gotówką, voucher, bon podarunkowy, przelew na rachunek bankowy, system MediRaty, kredyt ratalny Alior Bank lub kartą płatniczą – poprzez terminal płatniczy.
W przypadku płatności przelewem, środki na koncie HairMed muszą zostać zaksięgowane najpóźniej 1 dzień przed umówionym terminem wizyty. - HairMed zastrzega sobie prawo do przeprowadzania okresowych promocji na zabiegi. Z tytułu promocji klientom, którzy opłacili pełną cenę zabiegu nie przysługują żadne roszczenia. Promocje i rabaty nie łączą się. Zasady poszczególnych promocji określają odrębne regulaminy.
Karnety/Pakiety zabiegów
15
- W HairMed dostępne są karnety/pakiety zabiegów, płatne z góry, uprawniające do skorzystania z określonej liczby powtórzeń danego lub różnych zabiegów.
- Opłatę za karnet/pakiet zabiegów należy uiścić z góry na wskazany przez HairMed numer konta bankowego lub osobiście.
- Każdy zakupiony karnet/pakiet zabiegów ma przypisaną datę ważności. Po zakończeniu karnetu/pakietu zabiegów nie będzie możliwa dalsza jego realizacja.
- Osoba posiadająca karnet/pakiet zabiegów musi umówić termin wizyty osobiście, telefonicznie pod numerem telefonu
+48 71 889 80 00, za pomocą aplikacji Messenger Facebook / Instagram, mailowo: biuro@skyclinic.pl lub online: www.SkyClinic.pl. - Karnet/ pakiet zabiegów jest przypisany do klienta i bezzwrotny. Nie dopuszcza się całkowitego lub częściowego zwrotu opłaty za zakupiony karnet/pakiet zabiegów oraz przekazania ich innej osobie.
- Klient posiadający karnet/pakiet zabiegów ma prawo do odwołania lub zmiany terminu na 3 dni robocze przed planowanym zabiegiem. Jeżeli osoba posiadająca karnet/pakiet zabiegów nie stawi się na umówioną wizytę i nie powiadomi o swojej nieobecności w terminie, HairMed traktuje umówiony zabieg jako zrealizowany i odlicza jego wartość od karnetu/pakietu zabiegów.
- W przypadku, gdy HairMed nie jest w stanie zapewnić wykonania zabiegów przypisanych do karnetu/pakietu zabiegów
w czasie trwania jego ważności, jego data ważności może zostać przedłużona, w tym celu prosimy o kontakt z recepcją.
Zasady korzystania z bonów podarunkowych
16
- Istnieje możliwość zakupu bonu podarunkowego o dowolnej wartości na wykonanie zabiegu/zabiegów z oferty HairMed u osoby obdarowanej. Bon podarunkowy może mieć wskazaną kwotę do wykorzystania lub określony zabieg/pakiet zabiegów.
- Opłatę za bon podarunkowy należy uiścić na wskazany przez HairMed numer konta bankowego lub osobiście.
- Wartość każdego bonu podarunkowego jest zwiększana o 20% w ramach promocji zabiegów przedpłaconych, dla przykładu gdy Klient zdecyduje się na zakup bonu podarunkowego o wartości 500 zł, HairMed powiększa jego wartość o kolejne 100 zł, co łącznie daje kwotę do wykorzystania w wysokości 600 zł.
- Zakup bonów podarunkowych nie upoważnia klientów do otrzymania punktów w programie lojalnościowym.
- Każdy zakupiony bon podarunkowy ważny jest przez 3 miesiące od daty zakupu. Po zakończeniu ważności bonu podarunkowego nie będzie możliwa jego dalsza realizacja.
- Istnieje możliwość wysłania bonu podarunkowego pocztą lub kurierem na wskazany przez kupującego
- Osoba obdarowana bonem podarunkowym na zabieg musi umówić zabieg osobiście, telefonicznie pod numerem telefonu
+48 71 889 80 00, za pomocą aplikacji Messenger Facebook / Instagram, mailowo: [email protected] lub online: www.SkyClinic.pl - Bon podarunkowy jest przypisany do osoby obdarowanej i bezzwrotny. Nie dopuszcza się całkowitego lub częściowego zwrotu opłaty za zakupiony bon podarunkowy oraz przekazania bonu podarunkowego innej osobie.
- Klient posiadający bon podarunkowy ma prawo do odwołania lub zmiany terminu na 3 dni robocze przed planowanym zabiegiem. Jeżeli osoba obdarowana bonem podarunkowym nie stawi się na umówioną wizytę i nie powiadomi o swojej nieobecności
w terminie, HairMed traktuje umówiony zabieg jako zrealizowany i odlicza jego wartość od bonu podarunkowego. - W przypadku zagubienia, utraty lub zniszczenia bonu podarunkowego, HairMed nie ponosi odpowiedzialności, ani nie rekompensuje w żaden sposób utraconego bonu podarunkowego.
- Dopuszcza się możliwość zamiany zabiegu wskazanego na bonie podarunkowym na zabieg lub pakiet zabiegów o wartości nie mniejszej niż wartość bonu podarunkowego.
- W przypadku, gdy HairMed nie jest w stanie zapewnić wykonania zabiegu lub pakietu zabiegów przypisanych do bonu podarunkowego w czasie trwania jego ważności, jego data ważności może zostać przedłużona, w tym celu prosimy o kontakt z recepcją.
Zasady korzystania z voucherów
17
- Voucher można wykorzystać wyłącznie za jego okazaniem.
- Voucher nie może zostać wykorzystany na zabiegi z użyciem preparatu typu toksyna botulinowa.
- Voucher musi zostać zrealizowany do daty ważności podanej na voucherze. Po zakończeniu ważności vouchera nie będzie możliwa jego dalsza realizacja.
- Osoba obdarowana voucherem musi umówić zabieg osobiście, telefonicznie pod numerem telefonu +48 71 889 80 00, za pomocą aplikacji Messenger Facebook / Instagram, mailowo: [email protected] lub online: www.SkyClinic.pl.
- Suma voucherów o nominale 100 zł, 200 zł i 300 zł wykorzystanych przez jednego klienta nie może przekroczyć kwoty 300 zł.
- Z voucherów o nominale 100 zł, 200 zł i 300 zł może skorzystać tylko i wyłącznie pierwszorazowy klient na zabiegi o dowolnej wartości.
- Z voucherów o nominale 1000 zł lub więcej może skorzystać tylko i wyłącznie pierwszorazowy klient na zabiegi o wartości przekraczającej 1500 zł.
- Voucher jest bezzwrotny. Nie dopuszcza się całkowitego lub częściowego zwrotu opłaty za voucher.
- Klient posiadający voucher ma prawo do odwołania lub zmiany terminu na 3 dni robocze przed planowanym zabiegiem. Jeżeli osoba posiadająca voucher nie stawi się na umówioną wizytę i nie powiadomi o swojej nieobecności w terminie, HairMed traktuje umówiony zabieg jako zrealizowany i odlicza jego wartość od nominału vouchera.
- Vouchera nie można wykorzystać na konsultacje medyczne, wyjątkiem są vouchery konsultacyjne o nominale 200 zł
i dedykowane w tym celu zaproszenia. - W przypadku zagubienia, utraty lub zniszczenia vouchera, HairMed nie ponosi odpowiedzialności, ani nie rekompensuje
w żaden sposób utraconego vouchera. - Voucher może zostać wykorzystany przez klienta jako częściowa zapłata za zabieg o wyższej wartości niż nominał vouchera.
W przypadku, gdy nominał vouchera jest wyższy niż wartość zabiegu to pozostałe saldo zostaje umorzone.
Przepisy porządkowe
18
- Każdy Pacjent korzystający z usług HairMed zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu, z uwzględnieniem późniejszych zmian jego treści, które nastąpiły po dniu złożenia oświadczenia.
- Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący jego wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest na stronie www.SkyClinic.pl oraz w Recepcji.
- Każdy pacjent korzystający z usług HairMed zobowiązany jest do przestrzegania zasad porządkowych obowiązujących w HairMed, a niewynikających bezpośrednio z treści Regulaminu, w szczególności umieszczonych na tablicach informacyjnych, na drzwiach wejściowych, w Recepcji, przekazywanych ustnie przez pracowników HairMed.
- Pacjenci przebywający na terenie HairMed zobowiązani są do poszanowania mienia będącego własnością HairMed oraz należącego do innych pacjentów, jak również do zachowania czystości w pomieszczeniach z których korzystają.
- Za zniszczenia i kradzieże mienia, o którym mowa w ust. 1 pacjenci ponoszą odpowiedzialność na zasadach ogólnych.
Tryb składania skarg i wniosków
19
- Pacjenci mogą składać skargi i wnioski dotyczące działalności HairMed do Zarządu HairMed.
- Skargi i wnioski można składać na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected]
- Skargi rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia wpływu. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. O tym fakcie pacjent zostaje powiadomiony.
Zarząd HairMed